Studentski trendovi (UK vs HR)
Adrian Shaughnessy za Design Week donosi vrlo zanimljiv osvrt na stanje u edukaciji u području dizajna vizualnih komunikacija u Velikoj Britaniji i Irskoj. Jako je zanimljivo da se neki od ovih recentnih trendova mogu lako prepoznati i u našem, lokalnom, obrazovnom kontekstu.
Adrian Shaughnessy za Design Week donosi vrlo zanimljiv osvrt na stanje u edukaciji u području dizajna vizualnih komunikacija za Veliku Britaniju i Irsku. Shaughnessy svoje impresije o studentima dizajna vizualnih komunikacija, kroz pogled sa strane kao vanjski revizor i iznutra kao gost nastavnik, donosi u 10 točaka.
Jako je zanimljivo da se neki od ovih recentnih trendova mogu lako prepoznati i u našem, hrvatskom, obrazovnom kontekstu.
Posebno su zanimljive točke 3, 7 i 9.
3. Many of the current generation of students seem to be motivated by social concerns. Where once their energies might have gone into designing CD covers and identities for cultural institutions, it is now commonplace to find students investigating ways in which design can drive social change. For me, this is the biggest single difference between today’s graduates and those from past years.
Zapravo se radi o tendencijama koje u HR postaju sve masovnije u zadnjih nekoliko godina, a moglo bi se reći, već pomalo i trend.
7. Few students seem interested in web design. Most admit to being print fixated. This is a worry.
Radi se o problemu koji je identičan i na našim prostorima, vidljiv u nedovoljnom broju kvalitetno educiranih dizajnera u interaktivnim medijima i dizajnera interakcija. U ovom području najčešće nalazimo dizajnere bez formalne dizajnerske izobrazbe. Kvalitetnije strukturirani programi na diplomskoj razini bi mogli promijeniti ovakvo stanje.
9. I still hear professional designers and studio bosses complaining that students are not emerging as oven-ready employees. This is often true. Some students have no concept of – or interest in – the professional realm. But it is also true that many are more advanced, forward thinking and future-proofed than the studios demanding graduates with “real world expectations.”
Zapravo se radi o problemu koji je na Odsjeku za dizajn vizualnih komunikacija identificiran kao jedan od temeljnih. Naime, završeni studenti i studentice teško nalaze svoje mjesto na tržištu rada, koje nije dovoljno senzibilizirano o potrebama i vizijama u području dizajna. Ovo se prije svega odnosi na lokalnu sredinu (Dalmacija). Stoga je na Odsjeku pokrenuta inicijativa za pokretanje “Dizajnerskog inkubatora”, koji je zamišljen je kao suradnička platforma koja bi olakšala prelazak završenih studentica i studenata dizajna iz prostora stručne edukacije u svijet rada, te stimulirala njihov ostanak i rad u lokalnoj sredini.
Projekt bi omogućio horizontalno i vertikalno povezivanje dizajnera te naručitelja i korisnika dizajna različitih vrsta. Cilj je i pojačati suradnju među mladim dizajnerima i stručnjacima raznih profila. Stvoriti pretpostavke za široku društvenu i tržišnu implementaciju različitih vrsta i specijalizacija dizajna (vizualne komunikacije, signalizacija, dizajn interakcija…) u rješavanju niza potreba lokalnih zajednica, civilnih inicijativa, javnih institucija, male privrede, uslužnih djelatnosti itd.